D.U.I.T.S. camp en creatief

09-08-2007 (10:07) - Bureaus

Eind juli hebben creatieven uit elf landen bij elkaar inspiratie gevonden op het ‘Creative Camp for Art Directors’ in Letland. Inspiratie voor concepten om de consumerende mens bewust te maken van de impact van zijn of haar leven op het milieu. Het Creative Camp werd georganiseerd door Esplanade, agency for advertising concepts & strategies en één van de 23 leden van het internationale bureaunetwerk CommWorld. Het Nederlandse bureau binnen CommWorld, D.U.I.T.S. Reclame & Marketing, heeft ook deelgenomen aan het Creative Camp. De concepten zijn te bewonderen op www.responsibility.lv. Pasaules Dabas Fonds, een dochteronderneming van WWF, heeft een website gelanceerd waarmee mensen bewust worden gemaakt van hun impact op het milieu. Zoals letterlijk vermeld in de briefing: hoeveel land zij gebruiken met hun huidige levensstijl. De website is te vinden via www.myfootprint.org. Een campagne is nodig om deze website onder de aandacht te brengen. Free publicity is daarbij geen mogelijkheid, aangezien het milieu in Letland niet zo ‘hot’ is als in Nederland en vele andere Europese landen. Daarom alleen was het project voor het Creative Camp al bijzonder.

Media

Marketing

Economisch