DDB achter Dossier Duurzaam

08-09-2008 (10:23) - Bureaus

Vandaag publiceren DDB en Intomart GfK de nieuwe onderzoeksresultaten van Dossier Duurzaam. Dossier Duurzaam is een periodiek onderzoek naar kennis, houding en gedrag van consumenten rondom het thema duurzaamheid. Begin april zijn reeds de onderzoeksresultaten gelanceerd van het eerste basisonderzoek dat jaarlijks wordt herhaald onder 1500 consumenten. Dit nieuwe onderzoek zoomt meer specifiek in op de energiesector, autobranche en luchtvaartbranche. In het vierde kwartaal volgen onderzoeken op het gebied van onder andere retail en consumentenelektronica.

Duurzame initiatieven
Het onderzoek toont aan dat vergeleken met andere branches, consumenten er relatief veel belang aan hechten dat energiebedrijven duurzaam werken. Consumenten kunnen dan ook vrij uiteenlopende duurzame activiteiten van energiebedrijven noemen. Blijkbaar hebben deze initiatieven de aandacht van de consument. Zowel binnen de energiemarkt als in andere sectoren blijkt het goed behandelen van klanten het belangrijkste aspect van een duurzaam beleid. Als dat goed wordt ingevuld dan kan er ook - geloofwaardig -  invulling worden gegeven aan de andere dimensies van een duurzaam beleid, zoals bijvoorbeeld milieu en ethisch ondernemen.

Media

Marketing

Economisch