DDB en Dr. Film winnen Commercial Review

18-12-2007 (11:38) - Bureaus

DDB Amsterdam heeft in samenwerking met Dr. Film de beste en leukste commercial van november gemaakt, aldus de ReclameWeek Commercial Review-jury. Bekijk hieronder alle filmpjes in het bericht. Het gaat om het spotje voor Chocomel Hot/Senseo waarin een man in bloemenpak alles doet om aan het hete drankje te komen. Tweede werd de laatste Hi Society-commercial (FHV BBHO/HazazaH) en drie het Heineken tapvat (TBWA\NEBOKO). Opvallend was ‘slechts’ de zesde plaats voor de reclamehype van 2007: KPN’s ‘Goeiemoggel’ uit de koker van N=5 en Bonkers. De gehele top tien ziet er als volgt uit:

1. Chocomel/Senseo Hot - DDB Amsterdam/DR. FILM

2. Hi/Excuses - FHV BBDO/HazazaH

3. Heineken/ Tapvat - TBWA\NEBOKO

4. Appelsientje/Superfruit - DDB Amsterdam/Notcom

5. Landmacht/Oversteek – Publicis/CZAR

6. KPN/Goeiemoggel – N=5/Bonkers

7.  Volkswagen/Tiguan - DDB Amsterdam/internationaal

8. Postbank/TMF/How to survive? - Noise/TMF/ THE D-FILMS

9. Nederland Veilig/Ik draag een wapen - UbachsWisbrun/JWT/UbachsWisbrun/JWT

10. Monsterboard/Rats – BeyenMeyer/Ministry of Film

Media

Marketing

Economisch