De Backer (DDB) in jury Dagbladgoud

11-12-2008 (09:53) - Bureaus

In februari worden miljoenen Nederlandse dagbladlezers weer opgeroepen om mee te doen aan de verkiezing van de beste dagbladadvertentie van het jaar. Het publiek bepaalt welke dagbladadvertentie in aanmerking komt voor Dagbladgoud 2008. Naast de publieksjury buigt een deskundige vakjury zich over alle inzendingen. Zij bepaalt welke advertentie in aanmerking komt voor Vakgoud 2008. Vrijwel alle dagbladen doen mee aan dit initiatief, dat voor de vierde keer wordt georganiseerd. Net als vorige jaren kiest een representatief publiekspanel uit alle inzendingen de tien beste advertenties van 2008. Deze tien worden beloond met een flinke dosis exposure want ze worden allen in de week van 2 tot en met 9 maart aan het lezerspubliek voorgelegd. De lezers kunnen vervolgens via dagbladgoud.nl hun stem uit brengen op hun favoriet.
 
De vakjury bestaat uit zeven prominente vakgenoten, onder voorzitterschap van Léon Bouwman. De jury bestaat verder uit Nico Hilhorst (Directeur M2Media), Marcel Hartog (Creative Director Publicis), Dylan de Backer (Creative Director DDB Amsterdam), Sander Fauth (Manager Media Communicatie KPN), Maureen Snertring (Marketing Communicatie Manager Sony Ericsson) en Tom Tempelman (NRp Dagbladen/voorzitter Cebuco Bestuur). Er kan ook weer ingezonden worden voor Multigoud, de prijs die wordt toegekend aan de beste geïntegreerde dagbladcampagne. Deze wordt bepaald door de vakjury. De bekendmaking van de winnaars vindt plaats op woensdag 25 maart. Inzenden voor Dagbladgoud is heel eenvoudig en kan tot 19 januari.

Media

Marketing

Economisch