De Bakker start BrandWebbing
13-01-2009 (10:21) - Bureaus
Rembrandt Smids (voorheen .bone, MediaEdge, Only en Ogilvy ) en Jeroen de Bakker (voorheen QI en TBWA\) lanceren vandaag BrandWebbing. BrandWebbing is een nieuw bureau dat de strategie en programmering verzorgt van online merkcommunicatie, volgens een nieuwe, gelijknamige strategische aanpak. Het bureau is gevestigd in het Spaces gebouw aan de Herengracht in Amsterdam. BrandWebbing vult het gat tussen reclame- en online campagnebureaus.
Binnen de BrandWebbing-aanpak wordt vanuit de merkstrategie een netwerk van specifiek voor de adverteerder uitgedachte communicatie-elementen ontwikkeld. Voorbeelden hiervan zijn interactieve applicaties, ‘branded content’ en andere vormen van non-spot aanwezigheid. Deze elementen krijgen een structurele plek binnen online omgevingen die passen bij het merk van de adverteerder en die naadloos aansluiten bij de belevingswereld van doelgroepen.
BrandWebbing mag Danone als eerste klant verwelkomen.