De Lotto naar House of Sports
17-12-2008 (10:01) - Bureaus
De Lotto is een samenwerking aangegaan met House of Sports op het gebied van sportmarketing. House of Sports gaat de kansspelorganisatie adviseren en begeleiden op strategisch en operationeel niveau. De Lotto heeft een traject ingezet dat vanaf begin 2009 moet leiden tot een nieuwe campagne en positionering van hetproduct Lotto. Een eerste stap was de ondertekening van een contract voor vier jaar van De Lotto met de recentelijk gestopte zwemlegende Pieter van den Hoogenband.
Frank Bijman, commercieel directeur van De Lotto over de samenwerking: ‘De Lotto steunt al sinds 1961 de Nederlandse sport. We hebben in al die jaren ruim 1,1 miljard euro aan de sport afgedragen. Helaas is dit bij slechts weinig mensen bekend. Met een nieuwe strategie en een nieuwe campagne gaan we het product Lotto nog steviger neerzetten in de markt. Daarin is sport vanzelfsprekend een belangrijke driver. Hierdoor kunnen we meer zichtbaarheid geven aan de goede band tussen De Lotto en de sport, waardoor we er gezamenlijk voor kunnen zorgen dat de afdracht aan de sport verder omhoog gaat. Wij zijn overtuigd van de kwaliteiten van House of Sports op het gebied van sportmarketing. Zij kunnen een substantiële bijdrage leveren aan de nieuwe strategie en campagne van Lotto.’