Deens en Hollands talent naar The-Dfilms

20-07-2007 (11:06) - Bureaus

Henri de Maar & Jonas Arnby zijn onlangs ingelijfd bij The-Dfilms International. Het eerste werk is inmiddels door De Maar afgeleverd. Hij heeft in samenwerking met Thed Lenssen een internationale commercial voor Bridgestone geregisseerd. Arnby staat in de startblokken en heeft in de tussentijd met zijn spraakmakende commercial voor Quicksilver in Cannes Lions een prestigeuze Zilveren Leeuw in ontvangst mogen nemen.

Homo Universalis De Maar is cum laude afgestudeerd aan de Kunstacademie St. Joost in de richting Architectonische Vormgeving. Al tijdens zijn studie woont en werkt hij twee jaar lang in Parijs. Hier volgt hij een traineeship bij architectenbureau Naco en werkt samen met Peter Greenaway aan diverse exposities en projecten. Bij Naco heeft De Maar onder andere het interieur verzorgd voor het restaurant van Pierre Garnaire en voor Club Rex. Na zijn studie heeft hij verschillende art-direction opdrachten gedaan voor o.a. de winkel ‘Art is in’ op Schiphol, de korte film ‘Waarom wolven huilen van JanKarel Lameer’, de expositie ‘Flying over Water’, in het Joan Miro museum in Barcelona en de film ‘Abeltje’, van Ben Sombogaard.
Eerst bij CCCP.COM en later bij Czar is De Maar regisseur geweest. Hij heeft verschillende nationale en internationale commercials geregisseerd, waaronder voor Chrysler, Heineken, ING en Nike, en videoclips, documentaires en korte films. Op dit moment is de regisseur samen met Thed Lenssen bezig met het afronden van een commercial voor een grote Nederlandse bouwmarkt.

De uit Denemarken afkomstige Jonas Arnby (foto) is qua achtergrond en werk net zo divers als Henri de Maar. Hij heeft diverse studies op zijn naam staan, School of Still-Photography, London School of Printing richting Film & Television en de Super-16. De Super-16 is een platform van jonge creatieven uit Denemarken dat diverse opleidingen en workshops aanbiedt. Het platform wordt  gesponsord door de Deense filmindustrie. Arnby heeft commercials geregisseerd voor Quicksilver, Carlsberg, McDonald's, Tele2, Unilever, TDC-Mobile en The Children’s Cancer Fund. Naast commercials heeft hij ook diverse korte films gemaakt, waaronder ‘Timing’, ‘The Return’ en ‘The man who was a shoe - among other things’, waarvoor hij in 2005 de Don Quichot Award heeft gewonnen. De nodige art-direction ervaring heeft hij opgedaan bij films onder leiding van Lars von Trier, zoals ‘Breaking the Waves’ en ‘Dancer in the Dark’.

Beide heren gaan met de nodige energie en enthousiasme deze nieuwe uitdaging in hun carrière bij The-Dfilms tegemoet. Zie de nieuwe website voor hun werk: www.the-dfilms.com.

Media

Marketing

Economisch