Dit is de nieuwe look van ADCN

13-04-2015 (07:36) - Bureaus

De Art Directors Club Nederland wijzigt haar naam officieel in ADCN – Advertising Design Creativity the Netherlands. Ook heeft de club een nieuwe visuele identiteit, ontworpen door designiconen Paul Postma en Jacques Koeweiden.
 
De nieuwe naam sluit beter aan bij de huidige ambitie en scope van de ADCN – het maximaliseren van creativiteit in advertising en design in Nederland. De ADCN werkt hieraan met verschillende creatieve disciplines en staat open voor iedereen die wil bijdragen aan de nieuwe missie – het ontwikkelen van het beste creatieve collectief ter wereld.
 
ADCN Managing Director Dinesh Sonak: ‘Wij zijn een club voor de ontwikkeling en promotie van creative excellence, talent en craft. Ons domein blijft advertising en, nadrukkelijker, design. Om in het marketing- en communicatievak tot innovatieve oplossingen te komen moet je samenwerken met andere disciplines. Daarom gaan wij in Club ADCN bijvoorbeeld actiever aan de slag met marketing en brand managers om meer creatieve cultuur en creatief leiderschap te kweken. Wij willen het platform zijn voor creativiteit in Nederland. De nieuwe invulling van onze naam verenigt onze diverse leden en partners en verbindt onze roots met onze toekomst. Met behoud van het sterke ADCN merk.’
 
Postma en Koeweiden over het ontwerp: ‘Wij wilden het idee van de lamp en de initialen behouden, maar van een nieuwe betekenis voorzien. Het doel was om een iconisch logo te ontwerpen dat medium-onafhankelijk en flexibel toepasbaar is. De gouden top staat voor de zoektocht naar het beste creatieve werk.’
 
Design: Paul Postma en Jacques Koeweiden
Film: Sander van Dijk (Buck, New York) en Massive Music 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch