Doorrood en Univé gaan guerrilla

16-06-2008 (09:52) - Bureaus

Guerrillamarketing moet de verzekeringsbranche volgend jaar op zijn grondvesten doen schudden. Univé is de eerste grote verzekeraar die lef genoeg toont voor de nieuwe manier van reclame maken. In 2009 zal de consument op een totaal andere wijze worden aangesproken. Hoe…? Dat blijft voorlopig geheim, de overval zal in alle opzichten onverwacht, spraakmakend en verrassend zijn. Verwacht wordt dat uiteindelijk meer verzekeraars de aanpak van Univé zullen volgen. In de voorbereiding voor de pitch sprak Doorrood bewust met meerdere  professionals van Univé. Bovendien heeft het bureau heel gericht de markt onderzocht om de campagne strategisch te onderbouwen. Deze grondige voorbereiding en de verrassende vertaalslag voor een spraakmakende aanpak leidde tot enthousiasme bij de opdrachtgever. ‘De kracht van anders’, waarop Doorrood nu al patent lijkt te hebben, resulteerde wederom tot een mooie opdracht.

Media

Marketing

Economisch