Doorrood op Groene Welle
05-11-2008 (09:48) - Bureaus
Met een plan voor de vormgeving van Intranet en een daaraan gekoppelde interne campagne, heeft het Apeldoornse reclamebureau Doorrood een nieuwe klant binnengehaald: De Groene Welle. De Groene Welle biedt groenonderwijs op VMBO- en MBO-niveau in Zwolle en Hardenberg. Daarnaast worden er cursussen en projecten verzorgd en is de school een erkend EVC-aanbieder. Met ruim 1800 studenten, 1600 cursisten en 210 medewerkers heeft de opleider steeds meer behoefte aan een functioneel en aantrekkelijk Intranet. Om dit aansprekend en vernieuwend vorm te geven, zijn vijf erkende reclamebureaus uitgenodigd voor een oriëntatie. Twee van hen, waaronder Doorrood, kregen vervolgens de opdracht een voorstel voor concept en vormgeving te doen. De pitch is gewonnen door Doorrood.Met Intranet wil De Groene Welle leerlingen en medewerkers van informatie voorzien. Nieuws, verslagen en protocollen, maar ook verjaardagskalenders en planningen voor de organisatie worden hier geplaatst. Intranet speelt op de school een prominente rol in communicatie. Een groot gedeelte van het onderwijsprogramma, wordt exclusief via Intranet aangeboden. Hierdoor wordt het drukker op de digitale leerweg en dat vraagt om een héél duidelijke routing. Speels en verrassend en vooral, nooit vertragend of filevormend. Want dit is dé plek waar studenten hun opdrachten en informatie vinden, maar ook het kanaal voor communicatie met docenten en medestudenten. En tenslotte is Intranet voor de studenten de plek om foto’s te plaatsen en resultaten bij te houden.