Draftfcb en SOCO komen met AdWall

25-09-2008 (10:11) - Bureaus

Draftfcb Amsterdam en SOCO Amsterdam lanceren tijdens PICNIC van dit jaar de AdWall. De AdWall is een impactvol Multi-Touch display voor communicatie-en reclametoepassingen. Tijdens het event wordt de AdWall gedemonstreerd met een speciale PICNIC-versie: het is mogelijk om op een intuïtieve manier te navigeren door de virtuele plattegrond van de conferentie en user-generated multimedia content te bekijken. Door met handbewegingen over het scherm te bewegen kan men inzoomen en over de plattegrond navigeren. De PICNIC AdWall is te vinden in de centrale hal (Gashouder) tijdens het gehele event. De AdWall, die voor PICNIC in een kleine vorm is ontwikkeld, geeft merken en bedrijven de mogelijkheid om op een nieuwe en speelse manier te communiceren. Door het gebruik van een Multi-Touch interface is het mogelijk om op een intuïtieve manier door content te navigeren en geeft hierdoor een dynamische gebruikerservaring. De AdWall combineert meerdere Multi-Touch technologieën (air touch en precise touch interaction) om de beste interactie te creëren. Er kunnen verschillende technologieën gekoppeld worden aan de AdWall, zoals RFID en Bluetooth. Internetconnectie maakt het mogelijk om te communiceren met web content. De technologie is zeer gevoelig en is voorzien van een ongekende resolutie en schaalbaarheid.

De AdWall is een samenwerking tussen Draftfcb Amsterdam en SOCO Amsterdam. Expertises van beide worden gecombineerd om op maat gemaakte Multi-Touch-oplossingen te ontwikkelen voor brede doelgroepen. Multi-Touch interfaces maken het mogelijk om meerdere vingers te gebruiken om te interacteren met digitale content (net zoals bij de iPhone). De toepassing maakt het ook mogelijk om met meerdere mensen tegelijkertijd te interacteren, waardoor er meer impactvollere applicaties en sociale interfaces voor ontwikkeld kunnen worden.

Media

Marketing

Economisch