Edet naar MERX
24-12-2008 (10:26) - Bureaus
SCA Benelux heeft MERX aangetrokken als bureau voor een activatie campagne voor Edet Friendly toiletpapier in Nederland en België. Marketing manager Krista Banks van SCA Consumer Tissue: ‘In een segment met dominante private labels is onze uitdaging het verhogen van onze merkvoorkeur. MERX kwam met een verfrissend crossmediaal campagne concept waar wij veel van verwachten.’In de campagne staat het knutselen met wc-rolletjes centraal en wordt het knutselplatform ilmar.tv geïntroduceerd. In samenwerking met Jetix is een landelijke knutselwedstrijd ‘De Gouden WC-rol’ voor scholen georganiseerd. Verder kent de campagne de inzet van online, tv, print en instore media. Daniël Doornink, Managing Partner van MERX is blij met het gestelde vertrouwen. ‘We creëren met deze campagne voor Edet Friendly een nieuwe toegevoegde relevantie voor haar toiletpapier.’
SCA is Europees marktleider van hygiëne producten met merken als Edet, Libero, Libresse, Tena en Tork. Met 51.000 medewerkers in 50 landen is het Zweedse SCA een van 's werelds grootste papier- en verpakkingsmateriaalconcerns. In 2007 bedroeg de netto-omzet 11 miljard euro.