EK-poppetjes Super en ARA zijn hit

05-06-2008 (11:18) - Bureaus

De ‘Supergek van Oranje’-actie van supermarktketen Super de Boer is na ruim een maand zo’n succes dat de hoofdprijs wordt geboden voor sommige minispelers, in het bijzonder de kop van Klaas Jan Huntelaar. De twintig beschikbare minispelertjes vliegen werkelijk de winkel uit. In totaal zijn er miljoenen in omloop, maar nu al lijken een aantal spelers schaars te worden. Op diverse online marktplaatsen is inmiddels een levendige handel ontstaan rondom de EK-spelers. Super de Boer-klanten krijgen de miniatuursterspelers bij inlevering van twee spaarmunten. Bij elke 20 euro aan boodschappen en diverse actieproducten ontvangt de consument een spaarmunt. De verschillende poppetjes zijn blind verpakt. Oranje-fans kunnen met de  poppetjes ook écht voetballen door een geïntegreerd schietmechanisme. De spaaractie loopt tot en met 22 juni. De EK-campagne van Super de Boer was in handen van het reclamebureau ARA.


Media

Marketing

Economisch