ETCETERA maakt ‘pornoviral’ voor Bol.com

13-08-2009 (08:42) - Bureaus

Even een lekker dvd-tje aanschaffen met daarop wat hevig copulerende personen in een ouderwetse seksshop is niet zo handig en absoluut niet goed voor je privacy sinds de komst van diensten als Google Maps en Streetview. Dan kun je beter anoniem een ‘pornootje’bestellen via een online shop. Zoals Bol.com. De creatieven van ETCETERA brouwden weer een hilarische viral rondom dit pikante thema. Bekijk het geslaagde filmpje hier.

 

Bureau: ETCETERA

Opdrachtgever: Bol.com

Medium: internet/viral

Titel: This guy is fucked!

 


Reacties

Het idee is leuk en sluit goed aan bij de insteek van eerdere uitingen van Bol: Ook dáárom koop je bij Bol.com (online).

De uitvoering vind ik beroerd en daarom een gemiste kans. Hét kenmerk van een goede viral is dat hij zo ontzettend leuk is dat je hem aan je vrienden wilt doorsturen. Straks des te meer, als je geen incentive meer mag geven voor 'friend-telling'.

Volgens mij is dit weer zo'n campagne waar vooral de makers mee in hun sas zijn. Erg incrowd-achtig en gericht op mensen die de recente Google-toepassingen kennen. Welk publiek haal je hiermee over om van de fysieke winkel over te stappen naar online? Wie de grap van de viral meteen ziet is vermoedelijk een digital native. Die hoef je de weg naar een webshop niet te wijzen. Of moet deze campagne een 'wij-gevoel' onder bestaande klanten creëren, zoals de Amstel-commercials doen (maar dan veel beter uitgevoerd)?

Kortom, deze viral zal geen epidemie veroorzaken
Ab Bertholet @ 13-08-2009 11:54 uur
Idee is inderdaad goed. Uitvoering zeer matig. Kwaliteit ook. In ieder geval saai en langzaam. Maar misschien dat 'oude 60+ rukkers' (doelgroep?) zich erg herkennen in dit tempo en er erg hard om lachen. Het succes van viral is wat dat betreft niet altijd voorspelbaar. Maar een aantal succesfactoren lijkt deze viral poging te missen.
LM @ 13-08-2009 13:18 uur

Media

Marketing

Economisch