Euro RSCG 4D in social media
21-09-2009 (10:24) - Bureaus
Euro RSCG 4D introduceert een aparte afdeling binnen 4D die zich specialiseert in social media. De uit de Verenigde Staten afkomstige Christopher Hayes (Marketing Director) gaat de afdeling leiden. Hayes heeft meer dan 15 jaar ervaring in online marketing en was de eerste die een online marketingafdeling verwezenlijkte binnen een traditioneel PR-bureau (Middleberg, New York). De nieuwe unit van Euro RSCG 4D biedt klanten het complete spectrum aan social marketing en PR: van viral-marketing en grassroot marketing tot buzz and awareness en mond-op-mondreclame.
Sander Volten, Managing Director van Euro RSCG 4D: ‘De afgelopen jaren hebben we voor een aantal klanten vooruitstrevend werk verricht op het gebied van sociale media. Om onze leidende positie te versterken, hebben we ervoor gekozen alle expertise te bundelen binnen één groep.’
Hayes is een veteraan binnen het Euro RSCG-netwerk. Voordat hij bij Euro RSCG 4D Amsterdam in 2008 als Marketing Director aan de slag ging, diende Hayes als Senior VP van Euro RSCG CIRCLE en was General Manager van Middleberg Euro RSCG. Hayes, die in 1993 zijn carrière begon in de wireless industrie, creëerde als eerste een online marketingafdeling binnen het traditionele PR-bureau Middleberg & Associate, dat in 2000 werd verkocht aan Euro RSCG. Hayes is ook de oprichter en directeur van het Integrated Marketing Institute van de New York University, waar hij colleges over social media geeft.