Euro RSCG helpt Dokters

25-09-2007 (11:06) - Bureaus

Wij vinden het heel gewoon dat er een dokter voor ons is. In andere delen van de wereld is dat zeker niet zo. Door mensen bewust te maken van hun eigen bevoorrechte positie heeft Euro RSCG Amsterdam een campagne ontwikkeld die Dokters van de Wereld in Nederland letterlijk op de kaart zet.  In Nederland is er één dokter per driehonderdtwintig mensen. In Pakistan één per veertienhonderd mensen. De nieuwe reclamecampagne ‘Perspective’ maakt duidelijk wat Dokters van de Wereld doet; overal ter wereld mensen helpen die de wereld beetje bij beetje vergeet.

De boodschap wordt versterkt door de doelgroep op de meest relevante plaats en tijd met de boodschap te confronteren; door middel van posters in wachtkamers, zoals die van de huisarts. Daar is het besef hoe bevoorrecht we hier in Nederland zijn het grootst. Daarnaast wordt er vanaf donderdag een tv-commercial ingezet, er worden stoppers in dagbladen geplaatst en er is een speciale campagnesite gemaakt: www.doktersvandewereld.org/wereldkaart

Media

Marketing

Economisch