Fabrique ontwerpt site D-reizen

30-10-2009 (00:00) - Bureaus

D-reizen lanceert met http://nieuw.d-reizen.nl een eerste versie van een nieuwe site waarbij elke gebruiker op zijn eigen manier door de site kan navigeren. ‘D-reizen.nl is jouw slimme partner bij het vinden van de beste vakantie’ is de propositie die Fabrique Communicatie en Design (ontwerp), Q42 (ontwikkeling) en D-reizen (content) als uitgangspunt hanteerden voor deze nieuwe website. Fabrique formuleerde deze propositie op basis van de door het bureau ontwikkelde visie op vakantieverkoop via internet.

De nieuwe site heeft een aantal doelen, waaronder een hogere conversie en meer bezoek. Ook moet de onafhankelijkheid en de breedte van het aanbod van D-reizen worden versterkt. Q42 is aangetrokken om met de nieuwe site ook een solide en flexibele basis te creëren voor verdere ontwikkeling van de site.

Veel reissites dwingen de klant te kiezen uit termen als ‘zonvakantie’, ‘stedentrip’ of ‘weekendjeweg’. Uit eigen onderzoek bleek dat weinig consumenten zo denken. De één wil all inclusive duiken in de Middellandse Zee, de ander zoekt 4-sterren met het gezin in Blanes. Beiden komen uit op hetzelfde hotel.

Op de site kan iedere gebruiker daarom op zijn eigen manier door de site navigeren. Je kunt vrij zoeken op ‘camping Frankrijk’ of ‘kindvriendelijk Spanje’, gericht zoeken op een specifieke datum, bladeren door thema’s of via een wereldkaart je gewenste bestemming aangeven. Hoe je ook zoekt, je komt altijd uit op rijke pagina’s waarop niet alleen de gevonden vakanties worden getoond, maar ook kaarten en achtergrondinformatie. Handig voor de oriënterende bezoeker én voor de vindbaarheid in Google.


Media

Marketing

Economisch