Fabrique scoort hattrick in Zürich

19-05-2009 (09:40) - Bureaus

Eén keer zilver en twee keer brons. Met die ruime oogst keerde Fabrique Communicatie en Design terug uit Zürich, waar zondagavond de European Design Awards werden uitgereikt. De visuele identiteit van het Expatcenter, het TNT Jaarverslag 2007 en de website Iamsterdam.com vielen in Zwitserland in de prijzen.

De European Design Awards worden sinds 2007 jaarlijks toegekend aan het beste Europese communicatie design. De prijs is een initiatief van elf vooraanstaande Europese designtijdschriften, waaronder het Nederlandse Items. Een internationale jury koos dit jaar drie projecten van Fabrique uit.

Fabrique ontving de twee bronzen ED-Awards voor Iamsterdam.com en het TNT Jaarverslag 2007. Iamsterdam.com is een citymarketing portal. Zowel bezoekers als bedrijven en bewoners vinden op de aantrekkelijke en overzichtelijke site alles wat Amsterdam te bieden heeft en wat de stad uniek maakt. ‘Growth' is het thema van het TNT Jaarverslag 2007. Met het doordachte ontwerp en de kenmerkende fotografie van Anton Corbijn past het jaarverslag in de traditie die TNT heeft opgebouwd op het gebied van kenmerkend design.

Fabrique ontving een zilveren ED Award voor de visuele identiteit van het Expatcenter in Amsterdam, die het bureau in samenwerking met Silo heeft ontwikkeld. Gastvrijheid en diversiteit zijn de uitgangspunten van de stijl. Door afwisseling van patronen, vormen en kleuren ontstaat een flexibele en veelkleurige vormentaal, die laat zien dat Expatcenter zich richt op een brede diversiteit aan mensen, culturen en achtergronden.

Fabrique won in 2007 al een European Design Award voor de visuele identiteit van poppodium De Effenaar in Eindhoven. Met de uitreiking van de ED Awards 2009 werd de ED Conference in Zürich feestelijk afgesloten.


Media

Marketing

Economisch