Force 451 graaft Cavemen op

23-01-2008 (09:45) - Bureaus

Het Haagse reclamebureau Force 451 heeft in opdracht van Comedy Central de nieuwe serie ‘Cavemen’ geïntroduceerd met een opvallende campagne, met als aftrap een spraakmakende PR-stunt. Het thema voor de introductie is ‘Cavemen, de leukste ontdekking ooit!’ Naast abri’s, advertenties en radiocommercials verzon Force 451 de PR- stunt, die het in opdracht van Comedy Central en in samenwerking met evenementbureau Pronk & Van Oosterhout uitvoerde. Op de Lange Voorhout in Den Haag werd een opgraving geënsceneerd, compleet met de inzet van acteurs die in de huid van archeologen kropen. Ter plekke leek de opgraving zo echt, dat jongeren naar binnen slopen om de opgraving te verstoren. Een filmpje daarvan verscheen zelfs op het internet. De Cavemen zullen verder in abri’s verschijnen én maken hun opwachting in tv- en radiocommercials op diverse zenders waaronder de RTL-zenders  en de eigen kanalen van MTV Networks, waarvan Comedy Central onderdeel is.


Media

Marketing

Economisch