Friday voor spiegel Skintech
17-12-2008 (10:06) - Bureaus
Het nieuwe Zwitserse mannen cosmeticamerk heeft de Nederlandse man de spiegel voorgehouden in Amsterdam en Den Haag. Uit onderzoek van mannen cosmeticamerk Skintech blijkt dat de Nederlandse man met name buitenshuis met zijn uiterlijk bezig is. Dit in tegenstelling tot vrouwen die thuis uren voor de spiegel kunnen staan. De man van nu is zelfbewust en geeft steeds meer om z’n uiterlijk. De omgeving waar hij naar zichzelf kijkt is uitermate belangrijk voor hem. Dus checkt hij zichzelf met name op locatie, bijvoorbeeld in de weerspiegeling van een etalage- of autoruit of op de sportschool.Cosmeticamerk Skintech speelde afgelopen weekend op subtiele wijze in op dit fenomeen met haar nieuwe campagne. Skintech Spiegeldames fungeerde als spiegel in Amsterdam en Den Haag voor mannelijke voorbijgangers. Tevens plaatste de dames vrijwel onopvallende, transparante stickers op guerrilla wijze overal in de steden op ruiten, spiegels en andere spiegelende oppervlakken die de Nederlandse man gebruikt om zijn schoonheid te peilen. De stickers waren verder te vinden op ruiten en spiegels in de betere herenmodezaken, trendy cafés en hippe sportscholen zoals Club Sportive in Amsterdam. Hiermee werd een eigen Skintech media netwerk gecreëerd.
Ook BN-ers werden in het onderzoek betrokken zoals bijvoorbeeld Sander Foppele, Bas Muijs, Christophe Haddad en Feri Somogyi.
Klant: Beauty Service/Kintech (Roelof Hartog)
Concept: Friday Amsterdam ( Raymond Oostveen, Dave Warnink)
Account: Friday Amsterdam (Mitchell Warnink)
Media en Productie: Sinc Media (Arthur Levert, Olivier Lisman)
