Geen NL bureaus op shortlist Press
22-06-2009 (12:07) - Bureaus
Domper in Cannes. Voor het eerst is er geen enkel Nederlands bureau genomineerd voor een Lion Press (Print), ondanks de 67 inzendingen. Daarentegen gaar het wel crescendo met de Nederlandse bureaus in de categorieën Outdoor, Media en Radio met respectievelijk 9, 4 en 6 campagnes.
De genomineerden:
Outdoor:
* Ubachs Wisbrun/JWT (2): Boy en Girl voor Leaf (Sportlife)
* Saatchi&Saatchi (4): Alcoholi/addict/suicide/obesity voor Stichting geheim geweld
* N=5: Weegschaal bushokje voor Fitness First
* Ogilvy: ‘What’s the fuss all about’ voor MTV
* Grey Amsterdam: Vuilnisbus voor Hou Nederland schoon
Media:
* Ubachs Wisbrun/JWT: Kit Kat Jesus voor Kit Kat
* They: Wifi headlines voor Coffee Company
* Euro RSCG 4D: An interactive adventure voor Volvo
* New Message: Verborgen telefoons voor The Phone (Avro)
Radio:
* S-W-H (5) (tegenwoordig Indie): Francois/Feelings/Sex and the city/Walk-in Closet/Interior decorating voor Domino’s Pizza
* Publicis: Ball pit voor Slachtofferhulp Nederland
De winaars van de Outdoor, Media en Radio Leeuwen worden dinsdagavond bekend gemaakt.