Gezocht: jong reclametalent

15-10-2008 (09:51) - Bureaus

Gisteren heeft het Amsterdamse film festival zijn de tien nominaties voor Next Gen Commercial vrijgegeven. De nominaties voor de Amsterdam Hero Award binnen de ‘Next Gen’ categorie zijn:

LekkerDekker  - Henri de la Haije
Bewegen met reuma  - Ruud Satijn
Fuck it - Alexander Kaan, Melissa Lissone, Nina Aaldering
Relidog - Nynke van den Broek, Rens de Jonge, Matthijs Vrooijink
Cadbury ‘Come together’  - Kris Moyes
Get lost  - Mick van Dantzig
Dierenarts  - Floris Kingsma
Doctor  - Tine Bongaerts
Wasted - Annelied van den Weg, Ellen Vloet, Mauro Forcolin
Knightrider - Suzanne Arts

De categorie ‘Next Gen Commercial’ richt zich op jong creatieven in de creatieve industrie. ‘De competitie moet jonge creatieven aanmoedigen hun creatieve geest te blijven volgen en zich niet te conformeren aan de soms logge reclamewereld.’ Next Gen zal zondag 19 oktober plaatsvinden van 18.00 tot 20.00 uur in de Balie te Amsterdam. Circa 30 commercials worden vertoond, waaronder de genomineerden commercials. De Amsterdam Hero Award zal worden uitgereikt aan de meest inspirerende en toonaangevende commercial. Naast een screening en uitreiking zijn er ook twee gastsprekers; Peter van der Helm (pprichter/creative director van ph/law) en Rodger Beekman (dreative director van FHV BBDO), welke hun standpunt over de rol van creativiteit in deze industrie zullen delen.

Media

Marketing

Economisch