Gezocht: vrouw in de bouw

12-08-2008 (12:23) - Bureaus

Bouw- en installatiebedrijf Breijer uit Rotterdam start deze week met een voor de branche unieke wervingscampagne voor technisch en bouwkundig personeel. Al jaren kampt de bouwsector met personeelstekorten, onder andere omdat steeds minder jongeren voor een technisch beroep kiezen. Breijer heeft constant zo’n 60 vacatures, terwijl de orderportefeuille groeit. De veelomvattende campagne is opgezet om het aantal vacatures terug te dringen. Promoteams gaan actief rekruteren op uiteenlopende evenementen, van de open dagen van FC Utrecht, Sparta en Willem II, het Formule 1 City Racing-event in Rotterdam en de Wereld Haven Dagen tot de 22ste Huizendag in Huizen. Om meer vrouwen te charmeren voor werken in de bouw lopen er ook teams rond bij Leontien’s Ladyride: een fietstocht voor vrouwen. Met 84 volledig bestickerde trams en bussen in negen steden (waaronder Rotterdam, Den Haag en Utrecht) worden geïnteresseerden uitgenodigd onder andere via SMS ‘Breijer’ contact te leggen. Deze SMS-button komt ook terug op posters in abri’s door het hele land, waarop uitsluitend eigen medewerkers als model figureren. De campagne loopt tot 29 september.


Media

Marketing

Economisch