Gouden Effies naar Hema en Maandag®

18-06-2009 (10:44) - Bureaus

De campagnes voor Maandag® (Dawn) en Hema (Doom&Dickson) hebben gisteren een Gouden Effie in de wacht gesleept. Van de 14 genomineerde cases werden uiteindelijk slechts acht daadwerkelijk met een award voor de meest effectieve communicatiecampagne beloond.

De 26e editie van de Effies kende een strenge jury onder leiding van ANWB-hoofddirecteur Fuido van Woerkom, die zeer te spreken was over het hoge niveau van de inzendingen. Naast Maandag en Hema, was er zilver voor Interpolis (Rapp), Bol.com (ETCETERA) en SIRE (DDB). Brons ging naar AB-InBev (&KoenseSeverein), Proctor & Gamble (3MO) en Andrélon (UbachsWisbrun/JWT).

Naast deze acht winnaars besloot de EffieJury dit jaar voor het eerst tot een MVO-vermelding: de case ‘Tikkie Terug met Ariel’ van bureau 3MO voor Proctor&Gamble was de gelukkige. De campagne ‘heeft in Nederland een duidelijke gedragsverandering teweeg gebracht ten gunste van het milieu’.
De uitgereikte awards op een rijtje:

GOUDEN EFFIE
Van Sargas tot Maandag® - Opdrachtgever: Maandag® - Bureau: Dawn
Met Liefde Gemaakt - Opdrachtgever: HEMA - Bureau: DOOM & DICKSON

ZILVEREN EFFIE

Goed voor je weerstand - Opdrachtgever: Interpolis - Bureau: RAPP - Extra betrokken partij(en): OMD Nederland B.V.
bol.com 2x zo groot in 2 jaar - Opdrachtgever: bol.com - Bureau: ETCETERA B.V.
Pleegouders in beeld - Opdrachtgever: Stichting Ideële Reclame (SIRE) - Bureau: DDB - Extra betrokken partij(en): Porter Novelli, Politiek Online

BRONZEN EFFIE
Hertog Jan. Hoogstpersoonlijk gebrouwen - Opdrachtgever: AB-InBev - Bureau: &KoenseSeverein - Extra betrokken partij(en): UbachsWisbrun/JWT, Mountain Design
Tikkie Terug met Ariel - Opdrachtgever: Procter & Gamble - Bureau: 3MO -
Extra betrokken partij(en): Porter Novelli, Starcom Nederland, RTL, Saatchi & Saatchi
Andrélon for Men - Opdrachtgever: Unilever Benelux - Bureau: UbachsWisbrun/JWT
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch