Graphic en supermarkten in spaaractie bedreigde dieren

31-07-2008 (10:09) - Bureaus

Vanaf 25 augustus beginnen de supermarkten van DEEN, SuperCOOP, COOP, Boni, MCD, Jan Linders, Poiesz en Sanders - in samenwerking met het Wereld Natuur Fonds - een actie voor het behoud van bedreigde dieren en hun leefgebieden. Deze formules, verenigd in Superunie, bedienen tezamen een totaal van circa 450 supermarkten in Nederland. 'Dierenwereld 2008', zoals de naam van de spaaractie luidt, wordt landelijk in de markt gezet.

Tijdens de actieweken ontvangen klanten bij elke tien euro aan boodschappen en bij diverse actieproducten een zakje met drie dierenstickers. Met deze dierenstickers wordt het Dierenwereld- spaaralbum gevuld, waarin over elk dier leerzame en leuke wetenswaardigheden staan vermeld. Het spaaralbum is tijdens de actieweken exclusief verkrijgbaar bij de deelnemende supermarktformules. Van elk verkocht album (winkelprijs 2,50 euro)  gaat 1 euro rechtstreeks naar het Wereld Natuur Fonds.

In het verlengde van deze actie hebben de deelnemende supermarktformules een overeenkomst met het WNF gesloten, waarin concrete afspraken zijn gemaakt over verduurzaming van assortiment en bedrijfsvoering. Initiatieven die stuk voor stuk zullen bijdragen aan een leefbare wereld.

In 2007 organiseerde DEEN reeds een soortgelijke dierenwereldcampagne met het WNF, welke een ongekende spaarhype ontketende in Noord-Holland. De spaaractie bij de winkels duurt tot en met 1 november. Creatief concept en uitvoering van Dierenwereld 2008 zijn, evenals vorig jaar, in handen van marketingproductiebureau Graphic in Leusden.

Media

Marketing

Economisch