Grey achter campagne ‘Kindermisbruik Nee!’

06-07-2011 (09:08) - Bureaus

Deze week start een campagne die Grey heeft ontwikkeld voor de Stichting Kindermisbruik Nee! De campagne heeft als doel het taboe van kindermisbruik bespreekbaar te maken tussen ouders en kinderen. 

Patrick Joore, Managing Director Grey: ‘Als ouder is misbruik van je kind je grootste nachtmerrie. Wij ontdekten echter dat veel ouders het onderwerp tegelijk angstvallig uit de weg gaan. Met de tv-campagne willen we ze met de neus op de feiten drukken: misbruik komt vaker voor dan je denkt en jij hebt een verantwoordelijkheid bij de bescherming van je kinderen. Om ouders daarbij te helpen bieden we ze vervolgens op www.kindermisbruiknee.nl korte, eenvoudige boodschappen waarmee ze hun kinderen kunnen voorlichten.’

De campagne van Grey volgt op ander sociaal betrokken werk van het bureau, zoals de campagne om pleegouders te werven voor Pleegzorg Nederland/Ministerie van VW&S en de campagnes voor Pink Ribbon Magazine.

In de tv-commercial voor Stichting Kindermisbruik Nee! is een vrouw aan het woord over haar ‘eerste keer’. Aan het eind van de film blijkt waarom deze ervaring onvergetelijk is; ze was vijf toen het gebeurde. De commercial is vanaf deze week te zien bij de publieke omroepen en de zenders van SBS en RTL en op YouTube. Op de website vinden ouders concrete boodschappen waarmee ze hun kinderen kunnen voorlichten. 


Reacties

Kan de commercial (nog) niet vinden op Youtube. Kan GREY een link posten?
Laurine @ 06-07-2011 15:17 uur
Eindelijk zoals het allang geregeld had moeten zijn! Erkenning van deze problematiek de bewust bedekt gehouden wordt door de overheid decenia lang. En nog heeft het geen prioriteit omdat veel top bestuurders verantwoordelijk zijn
Voor dit bedekken structureel.
John Kleijn @ 07-07-2011 11:27 uur
Toen ik vandaag voor het eerst deze commercial zag, kreeg ik echt kippenvel. Goed dat ouders voorgelicht worden hoe ze hier met hun kind over kunnen praten. Ouders hebben vaak niet in de gaten wat er onder hun neus gebeurt en voor een kind is het moeilijk om het ter sprake te brengen. Laat je kind niet in de kou staan, hij/zij heeft je onvoorwaardelijke steun hard nodig als hem/haar dit overkomt.
Marieke @ 29-07-2011 19:15 uur

Media

Marketing

Economisch