Groene communicatie: GreenGraffiti
13-10-2009 (09:30) - Bureaus
Vanaf nu zullen door heel Nederland ‘schone’ communicatieboodschappen op de stoep verschijnen: ‘Wat LED je?’ Dit is de slogan van een bijzondere campagne voor de promotie van de laatste generatie energiezuinige Pharox LED lamp, geïnitieerd door de Nationale Postcode Loterij en het Wereld Natuur Fonds. Waarom zijn de boodschappen schoon? Omdat ze door GreenGraffiti worden gemaakt met niets meer dan water.

GreenGraffiti is een compleet duurzame vorm van buitenreclame. Met behulp van een sjabloon, water en een hogedrukreiniger wordt een reclameboodschap op de grond aangebracht. Het resultaat is een opvallende boodschap en een schone straat. Geen inkt, geen papier en nagenoeg geen afval. Het medium past bij de campagne die het gebruik van de nieuwste, dimbare LED lamp onder de aandacht brengt. Deze innovatieve technologie bespaart energie en is dus goed voor het milieu. Maar het scheelt ook in de portemonnee. Per lamp kunnen mensen namelijk tot 17 euro besparen.
GreenGraffiti is één van de eerste organisaties wereldwijd die haar watergebruik compenseert. Voor elke liter water die gebruikt wordt om een GreenGraffiti boodschap te maken, wordt tenminste één liter schoon water gecreëerd in Noordoost Brazilië. Door de inzet van deze GreenGraffiti-campagne, creëert de Nationale Postcode Loterij meer dan 22,000 liters schoon water. Dit is voldoende schoon water voor 3 personen voor 1 jaar.
Kijk hier voor meer informatie over het watercompensatieprogramma.
VetteShit.tv maakte voor deze campagne ook een ‘making of’ filmpje, waarop te zien is hoe de GreenGraffitis worden gemaakt.