Grolsch en DDB starten KOEL-offensief

10-07-2009 (09:31) - Bureaus

Bierbrouwer Grolsch roept de hulp in van de consument in de strijd tegen lauw blikbier. Het KOEL-offensief van Grolsch, waarmee de bierbrouwer de consument deze zomer helpt aan koud blikbier, krijgt daarmee een interactief vervolg.

Consumenten kunnen hun eigen koeltips voor bier in de vorm van een filmpje plaatsen op  www.youtube.com/grolschkoeltips. Het biermerk biedt de consument hiermee één centrale plek met tips voor het koelen van blikbier. De beste koeltip-filmpjes worden als onderdeel van een Grolsch commercial uitgezonden op Discovery Channel.

Voor de filmpjes heeft Grolsch GeenStijl en Videostrip (Campus TV en Studenten TV) uitgedaagd ludieke filmpjes te maken. Zo worden onder meer skydiven, stikstof en kilometers verlengsnoer gebruikt om blikbier te koelen. Ook kan men hier zelf filmpjes met de meest originele koeltips uploaden. Via Discovery Channel worden consumenten opgeroepen hun eigen koeltip te filmen en te uploaden.

De KOEL-campagne loopt tot september en is ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau DDB Amsterdam, mediabureau Initiative/digilogue en met De-construct, bureau voor digitale communicatie.
 


Media

Marketing

Economisch