Grolsch scoort met behavorial targeting
02-04-2008 (10:23) - Bureaus
Samen met online mediabureau digilogue heeft Mailmedia bewezen dat behavioral targeting aantoonbaar succesvoller is dan zonder gedragsmarketing. Voor de Grolsch campagne ‘Speel Grolsch Grandioze Gadgets en win!’ werd een split run email actie gestuurd naar een groep mannen die een eerdere Grolsch videomailing had geopend en naar een controle groep. De resultaten lieten zien dat twee maal zoveel mannen de mail openden en dat 50 procent meer ontvangers de website van Grolsch bezochten. Mailmedia legt sinds lange tijd het gedrag vast van haar ontvangers. Sinds december is Mailmedia gestart met het targeten op dit gedrag.Diverse adverteerders hebben gedragsmarketing inmiddels ingezet. digilogue en Grolsch zijn de eerste die het representatief hebben getest en waarvan de resultaten gedeeld mogen worden. Bart ten Tije, Online Media Manager digilogue: ‘De campagne bevat een viral op de site van Grolsch waar je samen met vrienden kan deelnemen aan de Grandioze Gadgets show. Doelgroep van Grolsch zijn bierdrinkende mannen tussen de 20 en 49 jaar. Voor deze campagne zijn bewust mannen geselecteerd die in de campagne 'Bier mag weer gezien worden' de videomail destijds hebben geopend en geconfronteerd zijn met het filmpje. Verondersteld werd dat deze mannen als 'Grolsch fans' beschouwd mochten worden en daarom zeer waarschijnlijk weer zouden reageren.’