Gummo brengt Staatsbosbeheer naar buiten

25-06-2008 (10:16) - Bureaus

Velen denken bij het horen van de naam Staatsbosbeheer vooral aan boswachters. ‘Groene politieagenten’ van wie vooral heel veel dingen níét mogen. Maar Staatsbosbeheer heeft juist als missie om natuur en mens bij elkaar te brengen. Daarnaast zijn veel mensen zich niet bewust van het feit dat Staatsbosbeheer veel meer doet dan alleen bosbeheer. Zo verhuurt het vakantiehuisjes, verkoopt het meubels van eigen houtoogst en organiseert het allerlei natuurwerkdagen. Staatsbosbeheer komt daarom met een scherpere positionering en een nieuw, door Gummo ontwikkeld, publieksmerk ‘buiten’. Staatsbosbeheer wil vanaf nu mensen gaan enthousiasmeren om ‘naar buiten’ te gaan. Binnenkort start de introductiecampagne ‘Nu geopend: Buiten’ die bestaat uit onder anderen radiocommercials, diverse printuitingen, een ‘buitenladder’ met een actueel overzicht van activiteiten die buiten te doen zijn, een online campagne en merchandising voor het nieuwe merk.

Bureau: Gummo
Account: Nathali Ji Yun Kranenburg, Adriaan van Rijswijk
Strategie: Onno Lixenberg
Creatie:  Hajo de Boer, Chris Krabbendam, Dani Polak, Joey Boeters, Joris Philippart
Vormgeving: Ingrid van der Meulen
Fotografie: Julius Rooymans
Muziek en geluid: FC Walvisch
Compositie: Andries Hartsuiker
Media: Stroom
Opdrachtgever: Staatsbosbeheer

Media

Marketing

Economisch