GVR richt zich op baby boomer
08-08-2007 (10:09) - Bureaus
GVR presenteert op 3 september ‘Booming business met 50 plussers. Met 80 procent van al het vermogen in handen zijn 50 plussers dé markt van de toekomst. Daarnaast neemt het aantal 50 plussers sterk toe door de groeiende vergrijzing; verwacht wordt dat in 2015 40 procent van de totale bevolking 50 jaar of ouder is. In 2010 zijn er echter al meer mensen in de leeftijdcategorie 50+ dan in de leeftijdsgroep 25-49. Tijdens deze sessie gaan de sprekers in op wat de voorkeuren en patronen van 50 plussers zijn en of er zoiets is als dé 50 plusser en hoe deze groeimarkt te benaderen.Renske van Kooij van het 50+ Expertisecentrum zal de twee onderzoeken toelichten die het centrum heeft uitgevoerd op het gebied van de belevingswereld van 50 plussers en de communicatievoorkeuren van deze groep. Gertjan Hafkamp, auteur van ‘Baby Booming Business’ zal dieper in gaan op hoe veel bedrijven deze doelgroep verwarren met zogenaamde “pensionados” en waarnaar zij op zoek zijn. De middag zal afgesloten worden met een praktijkcase van een adverteerder die zich (onder andere) op deze doelgroep richt, die later bekendgemaakt zal worden op de site van het GVR. Voor meer informatie en aanmelden, ga naar www.gvr.nl.