Hallo©-studenten winnen Next Gen Commercial
21-10-2008 (09:56) - Bureaus
Het afgelopen weekend heeft de eerste editie van Next Gen Commercial, georganiseerd door Patrick van Haperen (creative ph/law, foto) en het IAFF, plaatsgevonden in de Balie. Waar de Amsterdam Hero Award uitgereikt werd voor ‘Beer is wasted’, een fictieve commercial van Annelied van den Weg, Ellen Vloet en Mauro Forcolin (Hallo graduates) De avond werd gehost door Paulo Munoz Carvajal (creative strategy director, Cayenne) welke het Next Gen programma inleidde. In totaal zijn er zo’n 30 commercials van jonge creatieven vertoond, waaronder de tien genomineerde. Naast het bekijken van commercials werd ook geluisterd naar Rodger Beekman (creative director - FHV BBDO) en Peter van der Helm (creative director - ph/law). Deze ervaren vakjongens spraken over wat nou belangrijk om te slagen als creatief in de reclame. Hierbij waren ‘volharding’ en ‘genoeg willen’ de kernwoorden. Het resultaat; een verdiende winnaar(s), een mooie informatieve avond en een nieuw gedegen platform als stimuli voor de jonge creatief van morgen. Na uitvoerig beraad van de jury bestaande uit onder meer Remco Marinus (creative director Lemz) en Henri de Maar (Caribou films) zijn de volgende winnaars gekozen:1: Beer is wasted - Annelied van den Weg, Ellen Vloet, Mauro Forcolin (Hallo© Academy)
2: Relidog - Nynke van den Broek, Rens de Jonge, Matthijs Vrooijink (Hallo© Academy)
3: Dierenarts - Floris Kingsma (Pinkrabbit/Toranga)