Hansnel helpt Connexxion tegen zwartrijders

26-06-2009 (00:00) - Bureaus

Om jeugdige zwartrijders in de bussen van Connexxion in de provincie Utrecht tot aanschaf van een vervoerbewijs te verleiden, heeft de Hansnel Groep een ironisch-confronterende campagne ontwikkeld: Speciaal voor alle zwartrijders, korting op je busreis!

Met deze retailachtige insteek wordt duidelijk gemaakt dat witrijden goed wordt beloond: Koop een geldig vervoerbewijs en bespaar tot wel 35 euro per busrit. De campagne Zwartrijden is duur rijden zal twee keer per jaar worden gevoerd, onder meer met busposters, flyers en postcards.  Voor het beste resultaat wordt  in de bussen van Connexxion  ook extra gecontroleerd.

Doelstelling: terugdringen zwartrijden met focus op jongeren    
Media: print, busreclame
Opdrachtgever: Connexxion 
Bureau: Hansnel Groep
Creatie: Stefan Keukelaar, John van de Vorstenbosch
Account: Donja van Ek, Ingrid van de Wetering
Verantwoordelijk bij klant: Moniek Verël
 


Reacties

Kijk dat is nou een goede manier van aanpak zodat uiteindelijk het openbaar vervoer ook qua prijs voordeliger wordt omdat we allemaal mee betalen aan het onkostenplaatje. Als ik nou die 35 euro per busrit ook nog eens ontvang vind ik het idee uiteraard nog beter.
Gerry @ 26-06-2009 15:17 uur

Media

Marketing

Economisch