HEMA en CCCP lanceren Doedel Art
19-06-2009 (10:13) - Bureaus
Op de oproep van HEMA aan scholieren om hun mooiste doedels (verveeltekeningen) in te sturen, kwamen ruim drie duizend reacties. Uit de leukste inzendingen heeft HEMA de ‘Doedel’ schoolcollectie 2009 samengesteld. De schoolspullen inspireren tot grootse werken en dagen uit om verder te gaan dan een simpel krabbeltje. Een schoollijn gemaakt door en voor scholieren. Vanaf 22 juni bij alle vestigingen van HEMA in Nederland, België en Duitsland verkrijgbaar.
HEMA startte in 2008 het initiatief: ‘Doedel Art - de kunst van het vervelen’. Leerlingen vervelen zich regelmatig en dan gaan ze maar een beetje zitten tekenen. In wat er maar voorhanden is. Die tekeningen heten doedels, soms ook droedels genoemd. Dit is afgeleid van de Engelse term ‘to doodle’. Meestal zijn ze simpel, maar soms zitten er ook prachtige kunstwerken tussen. HEMA startte daarom het initiatief Doedel Art, om de kunst van het vervelen onder de aandacht te brengen.
Reclamebureau CCCP ontwikkelde de Doedel campagne voor HEMA. Doel van de actie was om de schoolcollectie van HEMA meer onder de aandacht te brengen. De campagne is uniek omdat ‘ie geheel in samenwerking met de jongeren tot stand is gekomen. Bovendien komt uit de campagne weer een product voort dat bij HEMA in de schappen ligt. CCCP ontwikkelt steeds vaker campagnes waarbij het product ook promotie wordt. De campagne werd dan ook beloond
met een Trendwatch award.