Het Lelijke Eendje beste reclamelied

17-09-2009 (08:08) - Bureaus

‘Het Lelijke Eendje’van Annie M. G. Schmidt is verkozen tot beste reclamedeuntje van Nederland. Schmidt schreef het liedje in 1960 ter promotie van de Citroen 2CV. De vocalen werden ingezongen door Heleen van Meurs en Ronnie Potsdammer. De verkiezing werd de afgelopen weken gehouden via de website van het ReclameArsenaal. Aanleiding is de verschijning van het boek ‘De Muzikale Verleiding. Nederlandse Reclame op 45 Toeren’.

 

Op nummer twee eindige ‘Ay, ay, ay, die Caballero' van het Leedy Trio. ‘Daan Hooikaas’ van Van Kooten en De Bie staat op de derde plaats.

 

 


Reacties

Geweldig dat deze deun gekozen is! Zo zie je maar weer dat goed werkt de jaren overleeft, zelfs al is het alleen maar in de vorm van jeugdherinnering. Is de track beschikbaar of ergens te downloaden?
Caroline van Maarseveen @ 17-09-2009 09:45 uur

Media

Marketing

Economisch