Hoe creatief ben jij?
13-11-2009 (09:59) - Bureaus
Het media- en communicatievak is van oudsher gestoeld op ‘meten is weten’, kennis van doelgroepen, onderbouwing vanuit media effect onderzoek, kijk- en bereikcijfers, voorspellingen op basis van economische modellen. Zeker in een tijd van economische recessie, grijpt menig adverteerder vaak terug naar de ‘veilige, bekende en traditionele media’. Maar we zien ook duidelijk een trend waarin creativiteit in media steeds belangrijker wordt. Kan creativiteit in media het onderscheid bieden, waar we allemaal zo naar op zoek zijn? Wat voegt creativiteit in media toe? Hoe reageren consumenten hierop? Kortom: een middag over de GRP versus het Idee.
Dagvoorzitter Dave Nelissen (bekend van Koffiedik Kijken ) gaat in gesprek met Tom Himpe, Founding Partner van Ag8 en auteur van het boek Advertising is Dead, Long Live Advertising!,
Jolique Weelink, managing partner van MetrixLab en Jeroen de Bakker, Media Entrepreneur en Co-founder at 2009. Zij zullen deze middag vertellen over hun ervaringen, initiatieven en geven hun visie op creativiteit en media.
Tom Himpe is onder andere van mening dat de kennis van reclamebureaus over media te beperkt is om goede concepten te maken. En hij zal zijn visie geven over hoe hij denkt dat in de toekomst nieuwe mediavormen effectief in te zetten zijn.
Jolique Weelink zal inzicht geven in hoe je wel degelijk creativiteit in onderzoek tot uitdrukking kunt brengen en hoe 'cijfers' en creativiteit zich überhaupt tot elkaar verhouden.
Jeroen de Bakker weet uit ervaring hoe je je kunt onderscheiden door toevoeging van creativiteit in media, welke keuze je dan maakt en zal daar dus uitgebreid over vertellen.
Programma
15.30 uur Ontvangst in Amstelborgh te Amsterdam (bij de Arena, volg P2)
16.00 uur Aanvang programma, presentaties en discussie
17.30 uur Afronding met aansluitend borrel
Voor MWG leden is de bijeenkomst gratis, niet leden betalen 40 euro.