Hollands feest, Zweeds leed

19-06-2008 (11:05) - Bureaus

In tegenstelling tot sommige steden en campings in Zwitserland en de Nederlandse straten, zag Cannes gisteren niet oranje. Cannes zag geel. Geel van het Zweedse voetbalteam. ReclameWeek was te gast in de Zweedse strandtent waar de Vikingen hun tragische verlies van Hiddinks Rusland verwerkten en het Fröfest vierden. Strakke, hippe, blondgelokte Zweden en Zwedinnetjes uit de plaatselijke reclamewereld dansten, aten van de zalm en dronken rosé en Absolut. Een weldaad voor het oog om ook eens geel in plaats van oranje te zien en ook de gesprekken over de kwaliteiten van Ljungberg, Melberg, Larsson en Zlatan waren welkom. Even geen Van Persie, Robben of De Jong.

Drankbonnen
Toen de Zweedse gezichten donkerder en treuriger werden van twee Russische doelpunten op het gigantische breedbeeldscherm, was het voor ReclameWeek tijd om door te gaan naar het volgende feest: het Getty Images Massive Music-partijtje op Noga Beach. Dit was wel een voornamelijk Nederlandse aangelegenheid. Gelukkig waren de oranje shirts, pruiken en brillen thuisgebleven en konden de jonge reclamemakers los gaan op de beats van de Bang Gang DJ’s uit Australië. Op het feest spotten we onder anderen de Young Talent Competition-winnende JongeHonden Karian en Thijs aan, naast hen vele, vele andere Hollandse creatieven die het bier lieten aanrukken middels de massaal aangeschafte drankbonnen. Afgaande op de bezoekersaantallen van de Massive Music Party was de editie 2008 een nog groter succes dan het vorige jaar.

Succesvoller
ReclameWeek ging in de vroege uurtjes nog even op zoek naar een hamburger terwijl de laatste beukende beats wegstierven in een nachtelijk Cannes. We zitten pas op het midden van het 55ste Cannes Advertising Festival en dat feit werd gisteren gevierd in het Cote d’Azure bevolkt met vele Nederlanders en nog meer Zweden. Nu hopen dat de Scandinaviërs in de competitie succesvoller zijn dan op het groene gras. U hoort van ons...

Media

Marketing

Economisch