Hooghoudt naar NW12

26-11-2008 (10:10) - Bureaus

Wie kent de merknaam niet? Hooghoudt. En dan zeggen we automatisch 'Uut Grunningen'. Maar dat is verleden tijd, wat het distilleerbedrijf zelf betreft. Gebruikmakend van de expertise van NW12 (Noordwest12), fullservice advies- en ontwerpbureau in merkstrategie in Heerenveen, kiest Hooghoudt voor een andere positionering. Centraal motto: Wat Holland Hooghoudt.

Strategisch merkadviesbureau NW12 heeft de smaakbeleving en het merkimago van Hooghoudt-producten intensief laten testen. Met als uitslag: de dranken van Hooghoudt horen zonder uitzondering tot de lekkerste. De Groninger distilleerderij bleek weliswaar met haar 120 jarig bestaan een traditioneel en regionaal karakter te hebben, maar landelijk geniet het merk een 'groot' aanzien. De consument waardeert Hooghoudt als een merk zonder franje, passend binnen de gemiddelde Hollandse waarden. Je krijgt 'waar voor je geld'. De uitstraling wordt gewaardeerd als eerlijk en professioneel, met als kanttekening dat de 'verpakking' iets moderner mag. Een nieuw ontwikkelde 'Hooghoudt fles' (ontworpen door Claessens Cartils) met eigentijdse, informatieve etikettering gaat hierin voorzien.

Media

Marketing

Economisch