Hypsos achter Manchester United
13-01-2009 (10:11) - Bureaus
’s Werelds meest populaire voetbalclub opende begin december the Manchester United Experience in Macau. Hypsos, toonaangevend in 3D communicatie, verzorgde deze interactieve belevenis. De belangstelling voor voetbal en in het bijzonder voor Manchester United is in Azië ongekend en het is daarom ook geen toeval dat juist hier de eerste Manchester United Experience is geopend. Ondergebracht in Venetian Hotel Macau in China, biedt de experience Aziatische supporters en toeristen de kans om deze Engelse voetbalclub van heel dichtbij mee te maken. De beleving is voorzien van zoveel nieuwe technieken dat het met recht Azië’s eerste interactieve voetbal experience genoemd mag worden.
Door het toepassen van videopresentaties, theaterverlichting, aroma’s en muurschilderingen worden fans op bijzondere wijze in de belevenis van de club opgenomen. Bovendien kun je in de schoenen stappen van je helden: in vijf geavanceerde trainingpods kun je je vaardigheden testen op het gebied van dribbelen, oplettendheid, passes maken, schieten en goalkeepen. Het concept van de experience is van Met Studio Design; Hypsos gaf het vorm en realiseerde de content, de interactives, de AV en het interieur. Johan van de Water, algemeen directeur van Hypsos: ‘Hypsos is regelmatig betrokken bij grootschalige 3D projecten, maar ook voor ons is dit een mega-opdracht geweest, zowel qua omvang als qua technische complexiteit. De Manchester United Experience kan met recht toonaangevend genoemd worden in de wereld van experience centres.’