I Care start marcom-bureau
31-10-2008 (10:04) - Bureaus
Een nieuw marketing- en communicatiebureau helemaal gericht op goede doelen, zorginstellingen en de gezondheidsindustrie. Daarmee komt het mediabedrijf I Care Producties vanaf half november op de markt. I Care richt zich met haar televisieactiviteiten al geheel op de gezondheids- en goede doelenmarkt en breidt dit nu onder de naam I Care for Marketing & Communicatie uit met creatie en productie van (interactieve) marcom-concepten. Alex van Zijl, algemeen directeur van I Care Producties: ‘We zijn al 10 jaar specialist op het gebied van gezondheid en goede doelen en hebben daarin een breed netwerk. De creativiteit van ons bedrijf hoeft in deze tijd niet begrensd te blijven tot alleen het platform televisie. Het is juist van belang je klanten te bereiken via diverse platforms; daartoe zijn wij nu helemaal uitgerust. Televisie raakt daarbij niet op de achtergrond, maar kan een sterk onderdeel zijn van elk nieuw concept.’De nieuwe afdeling zal worden geleid door Jeroen Plemp, die overkomt van het Cultureel Jongeren Paspoort (CJP). Van Zijl: ‘We hebben bewust gekozen voor iemand die al jarenlang aan de goede doelenkant heeft gewerkt en weet hoe je optimaal rendement moet halen uit een investering. Bij goede doelen is het uitgeven van geld immers geen vanzelfsprekendheid en dan is veel creativiteit nodig.’
Het moment van oprichting van I Care for Marketing & Communicatie is bewust gekozen in een tijd waarbij zorginstellingen, goede doelen en bijvoorbeeld de farmaceutische markt geconfronteerd worden met veel onzekerheid. ‘De zorginstellingen hebben te maken met een toenemende marktwerking waarbij de positie van het eigen merk opeens belangrijker is dan ooit. De farmaceutische industrie kampt met een slecht publiek imago en een groot politiek wantrouwen. En de goede doelen op hun beurt hebben te maken met een vergrijzende groep donateurs, en dat vraagt om een nieuwe aanpak. Allemaal zaken waarbij wij hopen met creatieve oplossingen te kunnen komen. Dit moet in de markt hét loket worden, voor alle goede doelen, zorginstellingen en de gezondheidsindustrie, om bij aan te kloppen’, aldus Van Zijl.