iO groeit verder in Scandinavië na overname Calibrate

iO groeit verder in Scandinavië na overname Calibrate

17-12-2025 (14:44) - Bureaus

iO, digitale agency, kondigt de overname aan van Calibrate, een in Kopenhagen gevestigd media-en performance marketingbureau. Hiermee zet iO zijn groei voort in Scandinavië, na de eerste overname van Peytz in Denemarken in 2022. 

Op de foto: Laust Jørgensen, CEO - Peytz - part of iO & Heinrich Thomsen, CEO - Calibrate

Met de tweede overname in Denemarken komen 20 specialisten het team in Kopenhagen versterken. Hiermee speelt het bedrijf in op de toenemende vraag naar datagedreven klantervaringen in de Scandinavische markt. Calibrate gaat verder als 'Calibrate - part of iO' en voegt zich begin 2026 bij Peytz - part of iO. 

Calibrate, opgericht in 2020, heeft zich gepositioneerd als meest onafhaneklijke mediabureau van Denemarken. Het bureau onderscheidt zich door uitzonderlijke klanttevredenheid, gebaseerd uit de cijfers van 2023–2025, en een breed scala aan expertise, van SEO en social media tot addressable TV, e-mailmarketing, traditionele TV, radio en outdoor advertising. Met een sterke focus op meetbare resultaten, transparantie en objectief advies sluit Calibrate naadloos aan bij de klantgerichte aanpak van iO.

Lat hoger leggen

Door de technologische expertise van Peytz te combineren met de capaciteiten van Calibrate, dit resulteert in één geïntegreerd team in Kopenhagen dat digitale ervaringen ontwikkelt die naadloos aansluiten bij Deense en internationale merken. Voor Calibrate betekent de aansluiting bij iO meer toegang tot technologische mogelijkheden, schaalvergroting en de kans om complexere klantvraagstukken aan te pakken. 

"We hebben onszelf altijd uitgedaagd om ons te blijven ontwikkelen en de verwachtingen in de markt te doorbreken. In iO vonden we een partner die ons engagement voor kwaliteit, transparantie en klantgerichtheid deelt. We krijgen nu toegang tot technische expertise die ons helpt om de lat hoger te leggen", vertelt Heinrich Thomsen, CEO van Calibrate.


Media

Marketing

Economisch