Jay-Z start reclamebureau

18-02-2008 (11:12) - Bureaus

Sommige rappers lijken naast zwemmen in baden vol ‘ho’s’, geld en gouden kettingen, ook te baden in tijd. Kijk naar Jay-Z. De o zo stoere rapper maakt al sinds de vroege jaren negentig hiphopplaten, heeft een paar leuke BIBOB-vrezende clubs opgezet, zette een kledinglijn maatje XXXXL voor alle ‘pimpin’ niggaz in da hood’ op de markt, doet iets met basketball, had een platenlabel en mag de met goud omrande Armani-lakens al een tijdje delen met arrenbie-diva annex schreeuwlelijk, bootylicious Beyoncé. Tijd voor een burnout of drive-by zou je denken, maar nee. Meneer Z heeft nu ook een eigen reclamebureau. Jay’s reclamebedrijfje zal onderdeel zijn van Translation Consultation en Brand Imaging die werken voor opdrachtgevers als GM, Hewlett-Packard, McDonald’s en Reebok. Het bureau gaat zich vooral richten op Afro-Amerikanen, Hispanics en Amerikaanse Aziaten. Jay-Z is niet de enige zwarte artiest die zich in de reclamewereld roert. Regisseur Spike Lee runt Spike DDB, onderdeel van DDB Worldwide. Ook het menselijk kogelvest annex onverstaanbaar macho-brabbelaar 50 Cent is sinds 2007 actief met adverteerders en producenten.

Media

Marketing

Economisch