JWT en W+K delen Nokia-account
06-09-2007 (10:13) - Bureaus
JWT Worldwide heeft de Nokia-pitch gewonnen, maar moet samenwerken met de bureaus Wieden+Kennedy en Lowe. JWT wil met de vorige maand binnengehaalde Nokia-account een zeer lange klantenrelatie opbouwen, dat zegt Deborah Huret - global accountdirector van het wereldwijd opererende reclamebureau - in deze ReclameWeek. ‘En het helpt niet om te ruziën en elkaar in de weg te lopen.’Het Nokia-account is één van de belangrijkste accounts in de internationale bureauwereld van dit jaar. De Finse fabrikant van ondermeer mobiele telefoons wil de marketingplanning meer gaan stroomlijnen en de effectiviteit en efficiency van haar marketingactiviteiten verhogen. JWT Worldwide moet Nokia daarbij helpen. Het bureau zal intens moeten samenwerken met collega Wieden+Kennedy dat afgelopen juli de taak als ‘global lead agency’ naar zich toegeschoven kreeg. Dat ziet Huret niet als een probleem. ‘We hebben zeer veel respect voor elkaar. Kijk, voor ieder bureau is het doel om de campagne zo succesvol mogelijk te laten verlopen.’ Het gehele interview met Huret valt te lezen in ReclameWeek 36.