Klanten werven met taart

18-09-2009 (00:00) - Bureaus

Investeren loont! Doorrood concept + creatie herhaalde onlangs een succesvolle actie om haar diensten bij nieuwe prospects onder de aandacht te brengen. Onder de noemer ‘Een zoete inval’ werden voor de vijfde keer zo’n 45 taarten bezorgd bij een aantal grote bedrijven en A-merken. Met succes: het leverde het reclamebureau enkele concrete afspraken én uitnodigingen voor pitches op.

Doorrood kent een succesvolle traditie als het gaat om onderscheidende wervingscampagnes. Doorrood initieerde acties als; ‘U de koffie, wij de koekjes’, ‘U de koffie, wij de taart’, een speciale Valentijnsactie en natuurlijk  ‘Een zoete inval’. Deze acties bezorgden het bedrijf – naast veel sympathie en positieve reacties - een aantal (grote) nieuwe klanten, zoals recentelijk Monuta en Swedish Match. Opvallende tint bij deze taartenactie: onder elke taartpunt bevond zich een kenmerkend trefwoord dat op Doorrood van toepassing is, zoals ‘analytisch’, ‘creatief’ en ‘flexibel’. Enkele reacties op ‘Een zoete inval’: ‘Het was heerlijk en we willen graag wat meer info’, ‘Erg leuke actie’ en ‘We waren wel verrast en willen graag werk van Doorrood zien.’ 

‘Investeren in prospects is iets waar we veel tijd en aandacht aan besteden’, licht Pieter Kestens (directeur Doorrood) toe. En dat moet dan wel op een typische Doorrood-manier: verrassend en onderscheidend. Want bedrijven worden natuurlijk vaak benaderd door bureaus die met ze willen samenwerken. Wij proberen er daarom steeds uit te springen. Dat lukt dus prima, de resultaten spreken boekdelen.

De acties blijven succesvol, doordat we iedere actie evalueren en de verbeterpunten gebruiken om nieuwe acties te optimaliseren. Voor ons een logische stap om onze DM-campagnes steeds succesvoller te maken.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch