KLM en DDB halen banden aan
13-11-2007 (10:19) - Bureaus
KLM kiest voor een intensieve samenwerking met DDB. De afgelopen tweeëneenhalf jaar werkte KLM al samen met DDB en Tribal DDB in verband met diverse internationale campagnes. De nieuwe betrekking behelst wereldwijde KLM merk-, product- en tactische communicatie, zowel offline als online.Aan de keuze voor DBB is geen pitch vooraf gegaan. Volgens KLM heeft DDB in de afgelopen jaren laten zien dat zij zowel op creatief vlak als strategisch alles in huis heeft wat KLM in haar bureaupartner zoekt. De samenwerking op projectbasis verliep naar tevredenheid en gaf dan ook een goede basis om een intensievere samenwerking na te streven. De samenwerking met DDB geeft KLM de gelegenheid om haar communicatie activiteiten effectief te bundelen, coördineren en monitoren. Met het onderbrengen van de marketingcommunicatie activiteiten heeft KLM haar klantenbelang bij de DDB groep uitgebreid. AIR FRANCE en KLM kozen reeds eerder voor Rapp Collins, als DM-bureau voor Flying Blue, het gezamenlijke frequent flyer programma van beide luchtvaartmaatschappijen. Dit account wordt zowel vanuit Amsterdam als Parijs bediend.