KLM stopt de ‘hassle’

25-02-2008 (12:39) - Bureaus

Door de vele handige services die klm.com biedt - bijvoorbeeld online boeken van vlucht, hotel en autohuur,  inchecken - kan een reiziger zich reisongemakken ('hassles') besparen door gebruik te maken van de site. Om de klm.com services in heel Europa voor het voetlicht te brengen ontwikkelde KLM een campagne gebaseerd op een oude disco-hit. De wereldhit van McCoy’s 'Do the Hustle' werd aangepast naar 'Stop the Hassle'. Op de campagnesite, die deze week is gelanceerd in Nederland, nodigt KLM-bezoekers uit om hun dagelijkse 'hassles' met andere bezoekers te delen middels het 'uploaden' van foto’s of video’s, of het geven van tips om 'hassles' te voorkomen. LaComunidad verzorgde het seeden van de campagne voor de vliegmaatschappij.

Van 'viral marketing' tot 'User Generated Content' (UGC), van ringtones tot een radioshow aan boord van het vliegtuig en billboarding op vliegvelden: het zit allemaal in de pan-Europese crossmediale campagne. Het doel van de campagne is tweeledig: enerzijds het verhogen van de bekendheid van klm.com, anderzijds het koppelen van de merkwaarde ‘A little less hassle’ ofwel gemak aan klm.com.  Door de breedte van de campagne en de aanstekelijke oude disco-wereldhit, wordt een breed publiek aangesproken.

Centraal in de campagne staat de actiesite www.stopthehassle.klm.com, waarop de altijd ontspannen host Mike bezoekers uitnodigt hun dagelijkse 'hassles' te delen, want 'a hassle shared is a hassle halved'.

Media

Marketing

Economisch