Koeweiden Postma ontwerpt huisstijl NHL
23-09-2009 (09:50) - Bureaus
Sinds 2 september heeft de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden een nieuwe naam en een nieuwe visuele identiteit. NHL Hogeschool is één van de grootste hogescholen in Noord-Nederland. Voor de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl heeft Koeweiden Postma zich laten inspireren door de nieuwbouw van Herzberger (architect). Een imposante glazen ring van 593 meter lang, die om één van de oude gebouwen heen is gebouwd.
Hugo van den Bos (strategy director, Koeweiden Postma): ‘Als je met z’n allen verhuist naar zo’n prachtig nieuw gebouw, dat door zijn lichtwerking, lijnenspel en combinatie van oud en nieuw zo markant is, dan ben je gek als je zo’n gegeven niet uitbuit in de huisstijl. Het nieuwe gebouw van NHL Hogeschool is een ‘landmark’ in Leeuwarden en elke keer als men straks de huisstijl of het logo ziet ziet men ook dat gebouw voor ogen. Dat is de kracht van de nieuwe huisstijl’.
Ook voor de verdere ontwikkeling van het de huisstijl is consequent gedacht vanuit het (functioneren van het) gebouw. Zo bestaat de huisstijl uit een groot pallet van kleuren en lettertypes, waarmee alle 70 NHL Hogeschool opleidingen hun eigen combinaties kunnen maken. Zo ontstaan binnen één herkenbare huisstijl 70 verschillende ‘gezichten’ en dat is precies wat er gebeurt als alle opleidingen straks bij elkaar komen op de nieuwe locatie. Verder zijn de afgelopen maanden studenten en fotografen rondgegaan en hebben heel veel foto’s gemaakt. Die zijn straks allemaal te zien in de nieuwe huisstijl.