Koeweiden Postma visualiseert Getronics
27-10-2008 (10:10) - Bureaus
Koeweiden Postma heeft de nieuwe visuele identiteit van Getronics ontwikkeld. Voor de nieuwe idententiteit van de ict-dienstverlener is de online presentatie als uitgangspunt genomen. Veel van wat Getronics doet is onzichtbaar. In de conceptontwikkeling benoemde Koeweiden Postma dat met de regel: Architects of the invisible. Hieruit vloeide een van belangrijkste doelstellingen voor de nieuwe identiteit voort: het onzichtbare zichtbaar maken. Dat gebeurt niet alleen in het logo, maar ook door het illustratief gebruik van de gekleurde banen in de rest van de huisstijl. Bij dit alles onderscheidt Getronics zich met premiumzwart als huisstijlkleur 'maximaal binnen het internationale concurrentieveld'.Waar mogelijk wordt het nieuwe logo bewegend getoond. Voorbij flitsende informatiebanen in verschillende kleuren brengen de mogelijkheden van de digitale wereld in beeld: flexibiliteit en de 24/7-uitwisseling van informatie. De identiteit legt daarmee de nadruk op de waarde van informatie, Getronics' kernboodschap. De stijl wordt de komende tijd stapsgewijs ingevoerd.
Getronics is de grootste ict-dienstverlener in de Benelux en wereldwijd een toonaangevende speler. Na de overname door KPN in oktober 2007 heeft het bedrijf met de combinatie van ict en telecom een stap in de toekomst gezet. Dit komt in de nieuwe identiteit tot uitdrukking.