Koos Postema in kostbare campagne

29-10-2008 (10:07) - Bureaus

De enige officiële herdenkingsmunt van 2008 draagt het thema Nederland en Architectuur. Het Architectuur Vijfje is wettig betaalmiddel in Nederland (exclusief geslagen door de Koninklijke Nederlandse Munt, dé officiële producent van Nederlands Muntgeld). Herdenkingsmunten uit voorgaande jaren zijn bijvoorbeeld Michiel de Ruyter Vijfje, Belasting Vijfje, Rembrandt Vijfje, Geboortemunt (Amalia)). Landelijk zal de campagne massamediaal onder de aandacht van de Nederlandse bevolking worden gebracht via een commercial. Hier communiceert men met een MuntJournaal met Koos Postema als verslaggever. Zijn staat van dienst, ervaring en uitstraling dragen volgens de makers bij aan een geloofwaardige overdracht van de boodschap. Het Architectuur Vijfje is vanaf morgen landelijk verkrijgbaar op het Postkantoor of via www.herdenkingsmunt.nl.

Opdrachtgever:  De Koninklijke Nederlandse Munt in opdracht van het Ministerie van Financiën
Verantwoordelijk bij klant:  Alice de Groot, Susan Severs
Bureau: APS Advertising | Building Brands
Strategie: Annemarie Steenbergen, John Lommers
Concept & creatie: John Lommers, Eric van de Veerdonk, Hennie Bouwe
Account: Hennie Bouwe, Saskia Pelders
TV-productie: FruitLounge Media

Media

Marketing

Economisch