Kruidvat naar Brummelkamp Hoekstra

12-06-2009 (09:37) - Bureaus

Packagingdesignbureau Brummelkamp Hoekstra heeft de pitch gewonnen die A.S. Watson uitschreef voor de design manual restyling Kruidvat eigen merk. Brummelkamp Hoekstra heeft daarmee de opdracht gekregen het basisontwerp neer te zetten voor het eigen merk van de drogisterijketen. Het ontwerp wordt met de bureaus Dart en Reggs over het grootste deel van het assortiment uitgerold. Het nieuwe logo van Kruidvat, dat onlangs is gepresenteerd, staat centraal in de nieuwe verpakkingen.

In de pitch kregen vijf bureaus de opdracht een ontwerp te maken voor het nieuwe design, op basis waarvan alle verpakkingen onder het Kruidvat eigen merk vervolgens ontworpen zouden worden. Aandachtspunten waren het herkenbaarder en zichtbaarder maken van de Kruidvat eigen merk artikelen in de winkel, de kwaliteit te benadrukken, het ontwerpproces te vereenvoudigen en het category leadership van Kruidvat verder te onderbouwen. De waarden verrassend, voordelig en dichtbij stonden daarbij centraal.

Na drie ronden heeft de directie van A.S. Watson de designs van Brummelkamp Hoekstra als beste beoordeeld. Kees Buur, Inkoopdirecteur A.S. Watson Health & Beauty Benelux: ‘Wij hebben Brummelkamp Hoekstra gekozen, vanwege het hoge creatieve gehalte wat het onderscheid brengt en omdat zij onze ‘Kruidvat-taal’ spreken.’
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch